divendres, 1 de maig del 2009

Passió amorosa

Es pot dir que en l'obra, s'hi formen dos triangles amorosos. EL primer està format per la Maria Rosa, L'Andreu i en Marçal. I més tart apereixerà en Badori que substituirà a l'Andreu.
En l'obra, la passió amorosa és molt rellevant ja que els conflictes venen lligats a aquesta.
Un dels símbols clars d'això es que moltes de les escenes són a la nit, o al tard, moment del día que simbolitza la passió. Hi han altres símbols de la passió, com per exemple el foc.
En Marçal desitga per damunt de tot a la Matia Rosa i ha fet el que ha calgut per poder-se-la quedar per ell sol. En quant a la Maria Rosa, es sent culpable, ja que ella creu, que si se'n va amb en Marçal traicionarà a l'Andreu. En Marçal també es caracteritza pel seu "voyeurisme" quan la mira entre els esbarzers mentre ella neteja la roba.
També s'ha de tenir en compte a l'Andreu. Quan es coneixen amb la Maria Rosa, estàn envoltats de simbols eròtics: el vespre, la dansa, el foc i l'animalització, l'humor, la sang...
Altres subtemes de l'obra que també són importants serien la mort (de l'Andreu i més tart de'n Marçal) i la infelicitat (de la Maria Rosa, perquè no pot tenir a l'Andreu, i tampoc pot estar amb en Marçal sense sentir-se culpable)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada